Videoreeks 'Medezeggenschap: van, voor en door jou!'

Provincies

Een tijdje geleden werd AVV benaderd door de sector Provincies om mee te werken aan een videoreeks genaamd: "Medezeggenschap: van, voor en door jou!"

Deze videoreeks gaat over medezeggenschap in de provinciale sector, maar wat is medezeggenschap nou eigenlijk? Voor werknemers is het een manier om invloed uit te oefenen op de randvoorwaarden en arbeidsomstandigheden van hun werk. Maar medezeggenschap is niet zo vanzelfsprekend...

Vanaf 4 oktober start hun MOOC over medezeggenschap. Ter verheldering; MOOC staat voor Massive Open Online Course; een online cursus waarvoor iedereen zich mag inschrijven en de deelname gratis is.

De vierdelige online videoreeks gaat over hoe medezeggenschap bij de provinciale sector werkt en wat medezeggenschap voor jou kan betekenen. De videoreeks geeft met vier korte video's meer inzicht aan de hand van de volgende vragen:

• Hoe en waarom is medezeggenschap ontstaan?
  • Welke rol spelen de vakbonden bij medezeggenschap?
  • Hoe komt de collectieve arbeidsovereenkomst (cao) tot stand?
  • Hoe zit het met het overleg met werkgevers op lokaal niveau?

Elke twee weken komt een nieuw inzicht van deze MOOC online te staan.

Wil je meer weten? Ga naar de website van het A&O-fonds Provincies en bekijk de promo.

22 september 2022