Duurzaam woon-werk verkeer: eindelijk!

Retail non-food

Minder met de auto naar je werk, minder vrachtvervoer: we moeten veel duurzamer van en naar ons werk reizen om de klimaatcrisis aan te pakken. De overheid riep vakbonden op om hierover mee te denken. AVV denkt mee, wij willen als vakbond ook bijdragen aan een schonere omgeving.

We gaan hiervoor samenwerken met coalitie Anders Reizen. Deze coalitie vertegenwoordigt 50 grote Nederlandse bedrijven. Samen met Anders Reizen wil AVV ervoor zorgen dat werkgevers en ook werknemers hun ideeën terugzien in de toekomstige regelingen die het woon- werkverkeer moeten verduurzamen.

Dit jaar gaan we met Anders Reizen samenwerken binnen de sector Retail non-food. Het programma maken we in de zomer bekend. Werk je in een winkel en weet jij het beste hoe we jou of je collega's op de fiets naar je werk krijgen? Of weet jij echt hoe je je collega’s die auto uit gaat krijgen? Of wil jij leren hoe je met je baas over duurzaam reizen in gesprek kan? Doe mee! Mail ons wat je te zeggen hebt of voor meer informatie.

03 februari 2021