Onderhandelingsresultaat bereikt over cao Kunsteducatie

Kunsteducatie

Woensdag 9 november hebben we een onderhandelingsresultaat bereikt over jullie toekomstige cao. We zijn positief over het behaalde resultaat en willen graag weten wat jij ervan vindt.

De belangrijkste afspraken die we hebben gemaakt.

• De cao loopt van 1 januari 2013 tot en met 31 december 2023.
  • De loonsverhoging is een vast bedrag voor iedere trede in het loongebouw.
    - Per 1 januari 2023 een salarisverhoging van € 100,- bruto per trede.
    - Per 1 juli 2023 een salarisverhoging van € 75,- bruto per trede.
    Dit betekent dat voor de laagste schalen de stijging het hoogst is. De werknemers in de laagste schalen hebben het meest last hebben van de hoge inflatie en stijgende kosten, dus wij zijn blij met deze nivellerende afspraak.
  • Iedereen ontvangt een eenmalige uitkering van € 250,- bruto per rato van de omvang van het dienstverband met een minimum van € 100,- bruto.
  • De reiskostenveroeding woon-werkverkeer gaat per 1 januari 2023 omhoog naar € 0,21 per kilometer.
  • Om werkzekerheid te bevorderen hebben we afgesproken dat er bij structurele leegstand, van een half jaar of langer, pas na een half jaar de procedure deeltijdontslag in beeld komt.

Voor meer details en overige afspraken, kijk in de tekst van het onderhandelingsresultaat.

Op maandag 14 november opent onze stemming. Je kunt je alvast inschrijven in het cao-panel Kunsteducatie. Heb je al eens eerder gestemd bij AVV? Registeren is dan niet meer nodig. Je ontvangt van ons wanneer de stemming opent een persoonlijke, unieke link waarmeer je naar de stemming kunt.

11 november 2022